مهمترین عامل توسعه اقتصادی راین چیست ؟
: کشاورزی
: معادن و شهرک صنعتی
: گردشگری
: صنایع دستی
   صفحه اصلی سایت
   English
   German
   معرفی راین
   ادارات و نهادها
   روستاهای راین
   فرهیختگان و مشاهیر راین
   اساتید و افراد شاخص
   شهدا
   گالری عکس
   ورزشی
   نقشه های جاده و شهر
   تماس با ما











  شمسی   

               

ورزشی   

ورزشی

ورزشی:


صعود به قله هزار راین ( بام جنوب ایران ) :

شهر راین در  یکصد کیلومتری  جنوب شرقی شهر کرمان و بر دامنه کوه هزار واقع شده است .کوه هزار با ارتفاع 4501 متر بعنوان مرتفعترین قله جنوب کشور مورد توجه بسیاری از کوهنوردان قرارگرفته است . مهمترین مسیر صعود از راه آبشار راین و دره دلفین انجام می شود و کوهنوردان پس از گذشتن از دره دلفین که در بالای آبشار قرار دارد  با استراحت در جانپناه که در ارتفاع 3000 متری از سطح دریا  با همت اعضای هئیت کوهنوردی راین ساخته شده به صعود ادامه می دهند . همچنین از مسیر روستای باب زنگی هم صعود انجام می شود .بهتر است کوهنوردان محترم قبل از صعود ،با هیئت کوهنوردی راین هماهنگی ها را انجام دهند تا راهنمایی های لازم جهت تعیین مسیر و زمان حرکت به قله انجام شود و اگر برای اولین بار صعود انجام می شود حتی المقدور یکی از اعضای هیئت کوهنوردی راین به عنوان راهنما به همراه گروه کوهنوردی حضور داشته باشد. آقای مهدی واحدی دبیر هیئت کوهنوردی راین هستند که همکاری های فروانی را در طول سالها کوهنوردی با کوهنوردان سراسر کشور داشته  و دارند.


..............................................................................

ورزشکاران راینی با درخشش در مسابقات مختلف باعث افتخار و سربلندی این منطقه از دیار کریمان هستند . نام چهار نفر از آنان که عضو تیم ملی هستند به شرح ذیل می باشد:


1- میثم خیام راینی عضو تیم ملی فوتسال و دارنده مدال طلای آسیایی و مدال نقره جهانی . وی در حال حاضر ( سال 1396) در باشگاه آذرخش بندرعباس بازی می کند . وی حضور در تیم های باشگاههای منصوری قرچک ، فردوسی مشهد و مس اهر را نیز در کارنامه خود دارد



.........................................................................
2- محمدجواد غنی راینی عضو تیم ملی سنگ نوردی و یخ نوردی که با درخشش در مسابقات کشوری جواز حضور در مسابقات جهانی یخنوردی نروژ را بدست آورد.




........................................................................................

3- مژده قاسمی نژاد راینی عضو تیم ملی کاراته که دو مدال طلا و نقره مسابقات جهانی در ترکیه و سه مدال طلا  و دو برنز در مسابقات جهانی روسیه را کسب و ستاره این دوره از مسابقات شد.


......................................................................................................................................
4- عباس کروکی عضو تیم ملی کبدی و نایب قهرمان جهان ( ساکن بندرعباس)



.


    بروزرسانی : خردادماه 1396
 

  عناوين مرتبط :




کليه حقوق اين سايت برای مدیریت سایت راین محفوظ است

.................................

www.rayen.ir