مهمترین عامل توسعه اقتصادی راین چیست ؟
: کشاورزی
: معادن و شهرک صنعتی
: گردشگری
: صنایع دستی
   صفحه اصلی سایت
   English
   German
   معرفی راین
   ادارات و نهادها
   روستاهای راین
   فرهیختگان و مشاهیر راین
   اساتید و افراد شاخص
   شهدا
   گالری عکس
   ورزشی
   نقشه های جاده و شهر
   تماس با ما











  شمسی   

               

معرفی راین   

معرفی راین


استان كرمان كه همچون نگینی درخشان در دامن كویر آرمیده است با داشتن مناطق تاریخی و تفریحی متنوع از قطب های مهم گردشگری كشور عزیزمان ، ایران محسوب می شود. شهرستانهای ارزوئیه، انار، بافت ، بردسیر ، بم ، جیرفت ،رابر، راور ، رفسنجان ، رودبار جنوب ، ریگان، زرند ، سیرجان ، شهربابك ، عنبر آباد، فهرج ، قلعه گنج، كرمان ،كهنوج ،كوهبنان ، منوجان و نرماشیر با مردمی خونگرم و مهمان نواز از توابع این استان می باشند.

راین، شهری کهن در استان کرمان و آرمیده بر کوه هزار است که در گذشته "رائین "نام داشته و همنام یکی از سرداران بزرگ اردشیر دوم ،پادشاه ساسانی بوده است .

شهر تاریخی،با صفا و خوش آب و هوای راین در فاصله 100 كیلومتری جنوب كرمان و در مختصات جغرافیایی به طول 4408/57 درجه وعرض  5975/29  درجه ، بر دامنه مرتفع ترین كوه جنوب ایران،  كوه هزار با ارتفاع 4501 متر قرار دارد.

در سال 1326 بخشداری راین و در سال 1327 شهرداری راین تاسیس شد .بر اساس  مصوبه مورخه 1366/5/18 هیئت محترم دولت "بخش راین" به مرکزیت شهر راین دارای دو دهستان می باشد:

1- "دهستان مرکزی راین"  2- "دهستان حسین آباد و گروه"  که روستاها و آبادی های  بخش راین زیر مجموعه این دو دهستان هستند.

بر اساس كتب تاریخی ، راین منطقه ای با قدمت و تمدن كهن ،  در زمان ساسانیان به واسطه قرار گرفتن در بزرگراه غرب به شرق و مسیر کرمان به جیرفت و بندرعباس ، موقعیتی مناسب داشته و یكی از مراكز دادوستد كالا و همچنین  بافت پارچه های ارزشمندی  بوده است كه در خراسان و مصر و عراق با رغبت خریده می شدند. این منطقه در گذشته یكی از مراكز ساخت صنایع دفاعی مانند شمشیر و تفنگ  نیز بوده است

وزیری ، مؤلف كتاب جغرافیای كرمان، آن را چنین توصیف كرده است : «باغستانی فسیح ، مرغزاری بدیع، آبش با سلسبیل برادر و هوایش با فردوس برابر» . 

  منطقه راین در یك نگاه :

تاریخی  : ارگ راین با مساحتی بیش از 22000 متر مربع ( بزرگترین بنای خشتی ، بعد از ارگ بم ) - خانه های تاریخی دختر لطفعلی خان،نوذری ، والی،ابراهیم خان میرحسینی - حمام گیشیگان - قلعه های گودر و محمدآباد - کاروانسرای گزک و ...

 تفریحی : آبشار راین ، مناظر زیبای اطراف  آن، چشمه سارهای  كوه هزار،روستاهای خوش آب و هوای منطقه راین

 زیارتی   : مرقد مطهر امامزاده های شیرخدا ،سلطان سید علی ، شاهزاده زید،سید محمدزمان و بی بی منصوره

 زمین شناسی : بزرگترین و جوانترین دهانه آتشفشانی ایران در نزدیكی روستای قلعه حسنعلی

 ورزشی : صعود به قله هزار (بام جنوب ایران)

 معدنی : 1- معادن مرمر سبز ، صورتی و سفید    2 - سولفات سدیم 3- مس 4 - سنگ آهن

 چشمه های آب معدنی : در مسیر یکی از رودخانه های کوه هزار ، چشمه های آب معدنی  از دسته آب‌های كلروره سدیك بی‌كربنات كلسیك سنگین و مشابه آب معدنی اوریاژ ایزر فرانسه وجود دارد . آب این چشمه ها خوراکی نیست اما گفته می شود برای درمان خارجی بیماری های راشیتیسم ، لنفاتیسم و رماتیسم موثر هستند.

 صنایع دستی : فلز کاری ، قالیبافی،نجاری

******************************************

راین با مولفه ها و مشخصه هایی كه دارد بی تردید نگین بی بدیل  انگشتری فروزان كویر زیبا و غرورآمیز است كه می تواند دلهای مشتاق بسیاری را درحلقه خود گرد آورد. دیرینه شناسان بر این باورند كه راین گنجینه ارزشمند كویر ایران است و رازها و ناگفته های بسیاری از دوران گذشته بر سینه خود حفظ كرده است. راین، غرور كویر ایران نیازمند واشناسی و نیز واكاویست.


                   

  عناوين مرتبط :




کليه حقوق اين سايت برای مدیریت سایت راین محفوظ است

.................................

www.rayen.ir