مهمترین عامل توسعه اقتصادی راین چیست ؟
: کشاورزی
: معادن و شهرک صنعتی
: گردشگری
: صنایع دستی
   صفحه اصلی سایت
   English
   German
   معرفی راین
   ادارات و نهادها
   روستاهای راین
   فرهیختگان و مشاهیر راین
   اساتید و افراد شاخص
   شهدا
   گالری عکس
   ورزشی
   نقشه های جاده و شهر
   تماس با ما











  شمسی   

               

روستاهای راین   

روستاهای راین

بخش راین دارای دو دهستان می باشد : 1- دهستان مرکزی 2- دهستان حسین آباد و گروه

 129 روستا و آبادی در منطقه راین وجود دارد :

كمسرخ

سرخه ای

جهادیه

احمداباد

كندرخون الو

سرگدار

چاه رستم

احمدیه

كندرصفحه ای

سعیداباد

چشمه ستون

آدوری

كهن دودران

سنبل

چشمه گزوئیه

اسداباد

كهن زاكو

سنجدبلندبالا علیا

چشمهها

اسلام اباد

گارچیدان

سنگ زخم

چهل محراب

اصغراباد

گراغان

سنگزرد

حجت اباد

افغانی

گروه

سوراخ مار

حسین اباد

اورسال

گزك

شاه بروئیه

حكمت ابادبالا

باب بیدوییه

گهوییه

شوره

حكمت ابادپائین

باب بینی

گودابی

شیشوئیه

حمیدیه

باب خیدوئیه سفلی

گودال

صرفه

خالق اباد

باب خیدوییه علیا

گودبرافتاب

صولت اباد

خضراباد

باب زنگی

گودر

ظهرودبالا

خوروئیه

باب گروییه

گیشیگان

ظهرودپائین

خیچ

باب گورك

محمداباد

عامریه

خیراباد

باب مادوییه

مظفراباد

عباس آباد

دالی

باب مردوئیه

ملوسو

عسكرو

دشت بزنجان

بره سوز

مهدی اباد

علی اباد

دشت شغین

بندرگودر

مومنی

عنبروتك

ده اكبراباد

بهرامجرد

نجم اباد

فتح اباد

ده شاهوردی

بیدشیرین

نراب

فخراباد

ده شاهوردی علیا

پتركی

نصراباد

فیروزاباد

ده صفر

پدو

نظام اباد

فیض اباد

ده ملك

پریواز

نی بید

قتلی

ده میرزا

پشتلان

نیاب

قصرمیان

دهنو

پل

هاشم اباد

قلعه چه

دودانگه

تلخه ای

هنگرگزی

قلعه حسن علی

دودران

توتك پیربادام

والی اباد

قلعه حیدر

دوزدوئیه

توتك سفلی

یوسفچی

قنات احمدیه

دولت اباد

توتك علیا

 

كدبك

رابند

توكل اباد

 

كرچ

زمان اباد

جلال اباد

 

كریم اباد

ستوده تو

جهادآباد

از مجموع 129 آبادی تعداد 18 روستا دارای دهیاری هستند . آمار دهیاری ها مربوط به سال 1393 و آمار جمعیت مربوط به سرشماری 1390 می باشد

گزک : در 10 کیلومتری شمال شهر راین واقع شده است و دارای 1298 نفر جمعیت میباشد. به دلیل قرار گرفتن در مسیر راه ارتباطی کرمان به راین و جیرفت، دارای یک کاروانسرای قدیمی بوده است که هنوز موجود میباشد. چشمه آبمعدنی با 27 درجه سانتیگراد قرنهای زیادی برای استفاده درمانی، استحمام و کشاورزی وجود داشته که پس از زلزله 1360 گلباف خشک شده است. آب این چشمه در حدود سال 1340 هجری شمسی بیش از 60 لیتر در ثانیه بوده است. به دلیل املاح فراوان این آبمعدنی، در محل خروج آن یک تپه بسیار بزرگ بوجود آمده است. یک چنار کهنسال نیز در این روستا وجود داشته که اکنون اثری از آن نیست. در ضلع جنوب غربی این روستا یک محوطه کوچک وجود داشته که آب این چشمه آب گرم در برخی روزهای فصل زمستان که برای کشاورزی نیازی به آن نبود به این مکان هدایت میشد و جالب اینکه هیچ زمانی این محوطه کوچک پر از آب نمیشد و بدون اینکه حفره‏ای در این محل باشد آب در این محل به زمین فرو میرفت. مهمترین محصولات کشاورزی این روستا گندم، جو، سیب زمینی، چغندر قند و آفتاب گردان است. یک برج دیده بانی و یک آسیاب آبی نیز در روستای گزک وجود داشته است.

گروه :در 42 کیلومتری جنوب غربی شهر راین قرار دارد. بر اساس سرشماری 1390 جمعیت آن 1230 نفر میباشد. از مهمترین محصولات باغی این روستا گردو، سیب، گلابی، زردآلو و محصولات زراعی گندم، جو و صیفی جات اشاره کرد. روستای گروه دارای دو آسیاب آبی بوده است و اکنون نیز دو آسیاب گازوئیلی فعال هستند. روستای گروه زادگاه سردار شهید قاسم افضلی گروه میباشد.

ده ملک : در هفت کیلومتری شمال راین و در مسیر روستای گزک قرار دارد. جمعیت آن 526 نفر است و محصولات کشاورزی آن مانند روستای گزک میباشد.

باب بینی : در ضلع غربی شهر راین و در دامنه کوه هزار واقع شده است. دارای 290 نفر جمعیت است

گودر : در 28 کیلومتری شمال شهر راین و در مسیر جاده راین به بهرامجرد است. بر اساس سرشماری 1390 تعداد 280 نفر در این روستا ساکن هستند. محصولات آن گندم، جو و صیفی جات است.

گیشیگان : در 35 کیلومتری جنوب غربی راین و در مسیر روستای گروه و دارای جمعیتی برابر با 266 نفر میباشد. یک حمام قدیمی و یک غار کوچک به نام چهل دختر در آن وجود دارد. میگویند در قدیم که راهزنها به این روستا حمله کرده اند دختران آبادی به این غار که در خارج از روستا قرار داشته و عمق زیادی ندارد پناه برده و از شر دزدان در امان مانده اند.

گیشیگان بالا :دارای 197 نفر جمعیت و در نزدیکی گیشیگان قرار دارد. همانند سایر روستاهای دامنه کوه هزار خوش آب و هوا است. مرقد امامزاده سیدمحمد زمان در این روستا میباشد.

دودران : روستای دودران در چهل کیلومتری جنوب غربی راین و جمعیتی بالغ بر 186 را داراست. مهمترین محصول باغی آن همانند سایر روستاهای خوش آب و هوای آن محدوده، گردو است.

مظفرآباد:جمعیت آن 164 نفر و در پنج کیلومتری شمال راین واقع شده است. محصولات کشاورزی آن همانند روستاهای ضلع شمالی راین است.

ده میرزا:در 5 کیلومتری جنوب شرقی راین قلعه مسکونی ده میرزا ساخته شده و 133 نفر در این روستا زندگی میکنند. مهمترین محصول کشاورزی آن پسته است.

قصر فلنج : در جنوب شرقی راین قرار داشته و جمعیت آن 195 نفر است. این روستا در مسیر دهستان تهرود و جاده قدیم راین به بم واقع شده است.

قصر میان : در نزدیکی روستای قصر میان است و 119 نفر در این آبادی زندگی میکنند.

زیارتگاه : در دل کوه هزار و در یکی از مسیرهای صعود به قله هزار قرار دارد. جمعیت آن 120 نفر و مردم آن به کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

کدبک : در فاصله 34 کیلومتری جنوب غربی شهر راین قرار دارد و 137 نفر در این روستا سکونت دارند. دارای محصولات سردسیری از جمله گردو است. یک آسیاب آبی قدیمی در این روستا وجود دارد.

عنبروتک : این روستا در فاصله 30 کیلومتری جنوب غربی راین و در یک دره در مسیر روستای گروه واقع شده است. یک آسیاب گازوئیلی در این روستا وجود دارد. این آبادی 125 نفر را ساکن است.

باب طاهونه : نام قدیم آن در آسیاب بوده است و دلیل آن وجود یک آسیاب آبی در ورودی این روستا میباشد. این روستای خوش آب و هوا در 44 کیلومتری راین قرار دارد. و 118 نفر آن ساکن هستند در این روستا علاوه بر گردو، درختان سپیدار فراوانی دارد.

فضل آباد : در دل کوه هزار و در 34 کیلومتری مرکز بخش، روستای فضل آباد وجود دارد. این روستا همانند سایر روستاهای جنوب غربی راین محصولات کشاورزی سردسیری دارد. تعداد 104 نفر در این روستا سکونت دارند.

احمد آباد: در 43 کیلومتری راین و بعد از روستای گروه روستایی به نام جاناجان بوده که تعدادی از افراد در بخشی از این روستا ساکن شده و روستای جدیدی به نام احمد آباد شکل میگیرد. تعداد 101 نفر در این روستا ساکن هستند.




   

  عناوين مرتبط :




کليه حقوق اين سايت برای مدیریت سایت راین محفوظ است

.................................

www.rayen.ir